fredag 29 maj 2009

Mor lilla mor, vem är väl som du?


Visst skulle man kunna tro att mitt inlägg har med mors dag att göra?
Icke...eller njae, lite då. Men just idag fyller Lork-mormorn år. Lork-mormor har kommit upp i en ålder då hon hävdar att hon har allt och inte önskar sig något i födelsedagspresent. Ändå försöker jag varje år smyga till något litet. I år har jag sytt en ny shoppingkasse åt henne. De tygkassar Lork-mormor har är såååå tråkiga. Fast nu råkar det vara så att hon är lite diskret av sig så ifall tygkassen blev lite för färgglad för henne så sydde jag kassen dubbel med ett något diskretare tyg.


Mönstret är eget och jag funderade ganska länge på vilka mått kassen skulle få och bestämde mig tillslut för att det skulle gå ned en veckotidning och två liter mjölk t.ex.



Tygerna är från IKEA och det småmönstrade heter Malena och kostar 39:-/m och tyget med blommor heter Fredrika och kostar 49:-/m. Visst blev det fint? :)


Just det, jag har smusslat ned ett par silverörhängen i kassen också, hoppas hon blir glad för sin present.

3 kommentarer:

AMDAdesign sa...

Jo då visst såg jag snedslåvikarna men jag har redan dom sen innan ;) De hade även mönstersaxar för 10kr när jag var där. Fanns massor av fynd hihi

Malin/malwa sa...

Naturligtvis blev väl Mormor glad över den fina väskan (och örhängena)?! Man kan väl inte annat?! :)

Hoppas ni hade det trevligt i Ullared i måndags (nej, jag har inte fått någon rapport från Syster Yster än ;) )!

Lork-mamman sa...

Javisst blev mormor glad - och förvånad! Håller du inte med om att det småmönstrade tyger mer påminner om ett scrappapper? :)