torsdag 21 maj 2009

Här är anledningen


Här är anledningen till varför det inte dyker upp några skojjiga sy-projekt eller annat pyssel på min blogg. Alla dessa byxor! Inte nog med att jag syr fel storlek från början, utan storleken mindre visar sig också vara för stor. Det innebär att vi alltså har muddjeans för ett bra tag framöver fast det hade varit bättre med 3 par byxor i en storlek som Lorka kan ha nu.

För att toppa det hela ytterligare så sydde jag fler par byxor (i felaktiga storlekar) i min iver att effektivisera sömnaden. På bilden nedan saknas ändå 2 par långbyxor och ett par shorts!


Däremot tycker jag applikationen på den lilla fickan fram på jeansen blev rätt skojig. Tyget är en bit från Alexander Henry, kollektionen Folklorico, Calaveras - Day of the Dead i svart. Köpt i USA hos eQuilter.

1 kommentar:

Retro Elephant sa...

Kul att du ville delta i min tävling på bloggen! :)

//Lina
Retro Elephant