söndag 2 augusti 2009

Scrapträff

Härligt! Igår var jag på scrapträff, det känns som flera månader sedan jag lyckades ta mig iväg för lite scrappande med mycket prat och flams. Undrar varför det alltid blir så - mer pratat än scrappat alltså.

Jag lyckades nästan färdigställa en LO över vårt besök i Lakvik (utanför Bestorp, Åtvidabergs kommun) och museijärnvägen med riktigt ånglok. Morfar var sugen på att bjuda sitt tågtokiga barnbarn på en tur så vi packade oss iväg en lördag när L:s pappa var iväg på annat nöje.

Det verkade spännande att åka tåg även om ångvisslan var läskigare än i filmerna om Thomas Tåget. Vår kompaktkamera var ute på annat uppdrag så bilderna tog jag med mobiltelefonen, därav den dåliga bildkvaliteten med diverse färgstick, oskärpa och exponeringsfel. Fast hela vitsen med scrapbooking är ju att bevara själva minnet och då får vilken bild som helst duga.
Missa inte de vackra biljetterna man får när man löser plats på tåget. Stadig chipboard som konduktören lätt klippte i...som scraptokig var jag hågad att fråga var han fått tag i tången, men jag lade band på mig och lät bli. :)

Material
  • bakgrund: SassafrasLass - Daydream, Lip smackers
  • fotomatta + grönt papper: Cratepaper - Lemon grass collection, Citrus
  • alfabet: QK Katie mini (dies lånade av Pimms. Tack!)
  • dekos: Epoxy-stickers, Li'l Davis
  • övriga dekos: självhäftande swirlstrip, ståltråd, säkerhetsnål, chalks

6 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Den blev ju supersnygg, ju!!!!

Och jag som brukar kunna få till en LO/timme fick bara ihop två 12x12 och en 8x8 (på sex timmar...). Trots att jag inte hade varken dig eller Syster Yster till bordet...

Lork-mamman sa...

Ja det var verkligen mysko. Klen utdelning för att vara du. Tyckte inte jag hörde något större babbel från ditt håll heller och inget överdrivet fikande. ;)

Malin/malwa sa...

Precis, så man kan ju undra vad jag *egentligen* gjorde... :D

Eller så var det helt enkelt det faktum att ni inte satt hos mig som gjorde att inget blev gjort! *Så* måste det vara! Jag *måste* ha ert sällskap för att kunna producera. ;)

Lork-mamman sa...

Lånar ut mitt sällskap närhelst våra gubbar och barn tillåter. :D

Martha sa...

den blev så läckert!
fortfarande avis på biljetterna dock. hur ska jag kunna motiver johansson att åka järnväg många varv?

Lork-mamman sa...

Kanske kan du få Johansson till att bara köpa biljetterna? 20:-/st! :D