fredag 31 juli 2009

Nattlampa

Jag har gett upp! Tygmonstret måste ha fått tag på stuvbiten jag skulle ha till IKEA-lampan i sonens rum. Jag fick helt enkelt hitta på något annat.

Det blev papper från My Minds Eye ur kollektionen Bloom & Grow. Lammen är stansade ur samma pappersserie med Cuttlekids tvådelars die där bakgrunden är vit cardstock. Lite extra lull i form av chalkade kanter, målade ögon med svart penna, gloss ovanpå det och vit liquid pearls till pupiller. Halsbanden är överblivet DMC-garn. Texten stansad ur vit cardstock med Cuttlekids Fairy-alfabet.


Det blev inte vad jag hade tänkt mig men rätt okej ändå.


Jag har i samma veva avslutat ett annat projekt som legat halvfärdigt ett tag.
Altrade bokstäver på väggen i sonens rum. Bokstäverna är i mdf från Panduro och klädda med samma pappersserie som ovan.


Fjärilen i bokstaven 'k' är stansad med Cuttlebug dies som Malwa snällt lånat ut. Tack!

5 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Både lampan och bokstäverna blev ju jättesnygga! :)

Lork-mamman sa...

Tack tack...fast jag gillar bokstäverna mest - lampan hade ju en annan plan från början.

Malin/malwa sa...

Jo, men vad gör man inte när nu Strumpmonstret rymmer från tvättmaskinen och börjar attackera stackars stuvbitar istället? ;)

Christina sa...

Kanske stuvbitarna finns bland mina mängder av tygbitar Välkommen på botanisering i lådorna

Lork-mamman sa...

Nämen Christina! Inte törs du väl släppa loss någon bland tygbitarna. Det är ju precis lika lockande som att titta i någon annans spillbitslåda för papper.