söndag 9 augusti 2009

Bröllopskort


Vi har i helgen varit på bröllop - fast tyvärr råkade två bröllop krocka med varandra. Vad göra? Vi fick helt enkelt gå på varsitt. Naturligtvis ska brudparet ha ett hemgjort kort och jag gjorde ett kort med lite annorlunda vikning. Tack Annika för att du visade hur man viker kortet.


Material
  • bakgrund: vit bazzill cs
  • papper: hjärtan och det röda pappret - Cloud9 Design, Be Loved, So in love *** grönt papper - Inkido, Liselotte Design, Grön kärlek *** rosa papper - Basic Grey, Two Scoops, Very Berry Sundae
  • font: Edwardian Script ITC
  • dekos: utskurna hjärtan med glossade detaljer, chalkade kanter och monterat på fästkuddar, emaljerat hjärta, ljusgrönt satinband, två element stickers från Basic Grey, Two Scoops

7 kommentarer:

Christina sa...

Sååå fint. Hade inte en aning om att du oxå hade en blogg. Tack vare Facebook vet jag det nu.
Kul Lena tycker Christina

Lork-mamman sa...

Ligger inte länken på Östgötascrap? ;)

Malin/malwa sa...

Himla läckert kort! Fick båda brudparen likadant? :)
Jag gjorde det "lätt" för mig och lät brudens systerdotter göra vårt kort. ;) Tyvärr glömde jag att föreviga det, men det kanske går att få Syster Yster att göra det åt mig - i efterskott.

Hoppas Lork-mormor och Lork-morfar överlevde gårdagen!

Lork-mamman sa...

Lork-mormor och Lork-morfar hade haft det jättekul! (Sa dom iaf så det får vi lita på).

Nää, klart brudparen inte fick likadana kort. Det andra kortet gjordes av Lork-pappan även om han fick hjälp med rosettknytningen. :)
Korten hade dessutom inte samma vikning.

Det enda gemensamt korten hade (förutom att vara bröllopskort) var det gröna pappret. :)

simone sa...

Hej-.. skulle jag kunna få "bruksanvisningen till att kunna vika ett kort sådär ?? och vad har du använt för format på papperet ?? ser ju nästan större ut än ett a4 ??

Lork-mamman sa...

Kortvikningen heter Tri Fold Shutter card eller Tri-Shutter card. Beskrivningen finns här:

http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/trishuttercard/

Rekommenderar att göra en mall först i annat papper än det du vill ha till ditt kort, det kan lätt bli fel. ;)

Jag har sparat mallen jag gjorde så jag kan göra om vikningen.

Lork-mamman sa...

Just det, jag glömde skriva att pappret inte är ett A4. Stommen till kortet är gjort av ett 12"x12" cardstock som man skär enligt beskrivningen. Cardstock (tjockare papper men tunnare än kartong) finns bl.a hos Bokia och i alla scrapbookingbutiker.